söndag 16 augusti 2009

Jag lyssnar på Iron And Wine - Sam Beam


Iron And Wine - Around The Well


En för mig nyupptäckt musiker är Sam Beam. En skäggig typ som spelar lågmäld och vacker musik. Möjligen jämförbar med häftiga Damien Rice, den smäktande irländska musiken fast inte då så helig som Rice om ni fattar.

Jag gillar den här typen av musik, utan buller och bång. Det tar ett tag och lyssna in den men den räcker länge och är ett bra sällskap i ensamma stunder.

Apropå skägg, jag tror att skägget är på väg tillbaka i musiken. Se bara på utmärkta Band of Horses och Ben Bridwell.



Sam Beam


Länk: Iron And Wine
Wikipedia: Iron And Wine

Andra som har bloggat om detta: , , , ,

Och mer hittar du här.

1 kommentar:

  1. Låter intressant, jag recenserade precis Damien Rice, och är riktigt impad!

    SvaraRadera